Krossat KBK !

Idag har det vatt en megachill dag i skolan. Först hade vi engelska, läste och Ingvar kom med sina egna jävla ord och kallar det "riktig svenska". Vem använder "redogörelse" när dem snackar idag ? Hallå, liksom!! Välkommen till 2000 - talet! :S Han lever kvar i sitt 1950! Det va så irriterande att det blev kul! I alla fall, sen hade vi bara matte och svenska och det var hur lugnt som helst. . .

Efter skolan cyklade jag hem, på min nypumpade cykel, och snackade stallminnen med Emmie! Hahaha, som vi skrattade! Hur som helst, väl hemma slängde jag mig på soffan och kollade på tv. Klockan va bara 12 så jag tänkte att jag kunde ta en halvtimmes tupplur eller så...Men jag vaknade efter 4 timmar!! Trött som fan och hungrig. Så jag fick gå upp och äta och sen va det bara 3 timmar kvar till samlingen innan matchen mot Kävlinge !

Nervös som tusan gick jag runder i hemmet o pillade på allt o inget, satte mig vid tvn och datan, tog mat osv. Och sedan var det dax! Wikströms hämtade mig och vi åkte till Idrottshallen!
Alla verkade vara på hugget och jag hade piggnat till så det kändes bra. Lite ont i vaden, utan att jag vet varför, men Jonnie fixade det ! Sedan var det uppvärmning och då kändes benet bra :)
Sen var det matchstart!
Första perioden var något "klabbig" och vi fick inte riktigt till det som vi ville och den slutade 0-1.
Andra perioden var fortfarande lite förvirrad men efter ett tag hittade Nina målet och det blev 1-1!
Det kändes genast mycket bättre, men det blev ändå inga målframgångar. Men första femman spelade bra och hade bara en massa otur! Och mest otur hade Maria som spräckte ögonbrynet! Fyför, massa blod! Men Jonnie plåstrade om henne och hon var "Fit for fight" igen! Tyvärr räckte inget till och Kävlinge fick in ett till mål! Så inför tredje stod det alltså 2-1.
Nu var det nervöst som tusan i omklädningsrummet, men vi peppade varandra och sedan gick vi ut!
Tredje perioden var helt lysande! Vi hade gått ner på 2 femmor och det kändes bra o.s.v. Sedan dröjde det inte länge förrän den första bollen flög in i deras mål! Vi fick visserligen 2 emot oss och just i det ögonblicket kändes allt förjävligt! Men vi gav oss inte! Utan vi kämpade vidare och på assist av Zutt hittade jag målet och sedan gick det bara frammåt! Nina och jag gav oss 6 mål sammanlagt i tredje och i stor,härlig, skön jävla glädje! Vann vi matchen med 7-4 ! Vi kan om vi bara vill och det har vi bevisat idag, för vi e Landskrona Falcons !

Kommentarer
Postat av: anna!

grattis mate! :]

2007-10-12 @ 08:39:58
Postat av: Becca

Såklart ska alla dina inlägg vara så lååååånga haahaa. Grattis Juulis :)

2007-10-13 @ 15:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0