16 maj .

Du varma sköna vår startar jag detta inlägg! Ja j'vlar vad fint väder det har varit nu de senaste veckorna, riktigt skönt har det varit och jag kan bara njuta..
Något annat
"kul" som hänt (eller det är inte roligt för fem öre egentligen men ja) är att NP är över! (Nationella proven) Äntligen! Nu är det "bara" Skriftlig romanredovisning i eng (måste läsa boken har ca: 300 sidor kvar! Men det klarar jag av! Det måste jag...) sedan är det grammatikprovet i engelska, italienska prov, italienska stora glosprovet 1200 ord (kommer bara 100 på provet..), psykologi-kompendiet, svenska analys, textk - filmrecension sen e de klart! 2:a ring! - haha låter så "gyllene tider aktigt" - (säkert bara jag som fattar) men i alla fall...
Efter "allt" detta är klart bär det av till ljuvliga Italien! Jodå, con la mia classe :) Ska bli sjukt skoj! Men vill inte tjata för mycket, känns som jag redan gör det..för övrigt  16 skoldagar kvar tills vi slutat, 16 dagar tills Italien, riktigt bra !

Idag har jag tagit det jättelugnt, var sjuk (har fått någon sorts allergi :S men fått ögondroppar till det nu så får hoppas det löser sig...(och nej det är inte pollen!) På kvällen kom Beccasnäcka o Annapanna vi pratade om drömmar (TOM!) och lite annat smått o gott! Känns som det var ett tag sedan vi 3 hanged out, men de va kul iaf :)

Annars
- detta är förbjudet men jag tänker nämna det ändå! Julia Gabriella Olsen tycker att Skilda Världar är bra!? Vet absolut inte varför men jag är helt insatt nu! Kanske för att det väcker så många minnen? Men gud nu när jag tänker efter, fy vad mycket såna såpor det fanns när man var liten! Vita lögner, Tre kronor, Vänner och fiender, Nya tider, Skilda världar, Rederiet.... haha. Vänner o fiender gick på femman och det va typ 3 tjejer det handlade om och hon ena av dem var "Annika" i Vita lögner som gick på trean (minns ni låten? "Allt du sa till mig allt du gav till miiiig, var bara vita lögner.....")..och där var dem antingen på ett sjukhus eller i den baren där Roger och Sofia jobbade....och givetvis Skilda Världar med familjerna Toivonen och Bovallius ! Dem tre var liksom "standard"! Kollade man på dem då var man liksom it! Då hade man skon med i poppisgolvet! Ohja som tiden går...Men såhär kommer man sitta om 10 år (tänk att jag har levt i mer än 10 år) och säga om One Three Hill, DH, Greys, OC och allt annat som går på tv nu....Ojj alltså.

Jajja, nog om det nu...Hade tänkt att läsa lite i eng boken så att jag blir klar med den i tid...just nu ligger jag 75 sidor back i min plan om jag ska lyckas! Så jag är lite småstressad men det har man aldrig dött av? (försöker jag inbilla mig!)



Nej, tack och hej  ....
- känns som att jag e back on track igen, bra eller hur? :)

Over and out>
julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0