5 oktober.

Helgen har varit bra, men annorlunda.

Fredes - went to the movies och såg "Step Brothers", faktiskt en helt okej film, ganska mycket "typisk-kill-humor" men jag fick ge efter ett och annat skrattanfall trots allt! 
En annorlunda, men rolig kväll faktiskt... misstro mig inte, för att jag sagt annat - Jag hade kul.
Annahjärtat var tyvärr sjuk och kunde inte joina, men det tar vi igen en annan dag, right? :)

Igår -
bar det av till Danmark ca kl: 09.15, skulle på "90-års kalas", min pappas faster Lotte fyllde 60 och min pappas kusin Trine fyllde 30. Det var faktiskt rätt kul att träffa dem eftersom det var år och dar sedan sist (och nu menar jag det bokstavligt talat). Jag träffade även mina nästkusiner som hade växt som fan! Haha, men fy vilka underbara ungar dem är ändå.
Sist jag såg dem var dem: 4-6 och 8 år. Nu var dem: 11-13 och 15!
Så ni förstår nog att det var en annorlunda syn!
Men absolut inget negativt, världens snällaste syskon?
För övrigt
bjöd kvällen på tal-hållningar som jag inte fatta mycket av, konstig folkmusik i samband med talen (?!) och mat, mat, mat, mat, mat och mat!
Ja fyjävlar vad vi åt! Haha, men det var dundergott, så jag klagar inte.

Först åt vi inbakad lax i typ friterad filadelphia? Äh jag vet inte men gott var det, samtidigt serverades det någon paté (inte för att jag äns smakade den, men i alla fall), massa frukt, räkor, 3 oliak såser, ost och världens godaste bröd  och ca 4 sallader.

Efter detta kom själva varmrätten
: 2 pajer, potatisgratäng, vanlig potatis, nya sallader, ost, världensgodastebröd igen + 4 nya brödsorter, 2 sorters kött, frikadeller, mini-korv-med-bröd, såser, oliver + annat smått tillbehör.

Nu va man ju ändå mätt liksom....men efter ett tag kom en enorm ostbricka också: 
Flera sorters ostar, kex i mångfald, världensgodastebröd (igen?!), oliver, massa frukt och lönnsirapsdoppade valnötter.
Så jävla gott att jag var tvungen att ta 2 tallrikar.

Och slutligen kom efterrätten, eller "kakor-till-kaffet":
Först
ställde servitriserna fram 3 enorma tårtor :O, då tänkte jag shit?! Men sedan fortsatte dem att lasta på, till slut var hela "matbordet" fullt:
En chokladtårta, 2 födelsedagstårtor, en nöttårta med daimgrädde, 1 äppelpaj med vaniljyoughurt till, 1 äppelvisp eller något?, flera sorters kakor och massa kolor, choklad, nötter och frukt!

Ja, detta var väl typ allt som serverades, kände mig som en uppsvullen knölval och ville bara hem! Haha.
Efter ett tag kände mamma likadant, och hemresan blev ett faktum!
Vi sa hejdå till hela kalaset och satte fart mot Ö-bron!
Hem-ljuva-hem

Idag
har jag bara slappat och pluggat samhäll, och det gör jag även nu...
Om ett tag ska jag äta lite och sedan fortsätta med detta arbetet igen! Känns som om jag aldrig kommer bli klar? Men jodå, ikväll ska jag ha en "strålande" slutprodukt! Haha.

Ritter Sport - Dark chocolate, whole hazelnuts.                                  Vår tradiga samhällsbok!                       
Ritter Sport
Mörk choklad med hela hasselnötter.

- en ny älskling att hålla hårt i och även kvällens sällskap!


over and out>
julie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0