Potatisen har päls..

- Hahaha! Jag sitter här och pluggar lite körteori samtidigt som jag har tvn på i bakgrunden. Det är Gordons Kitchen Nightmares när han hjälper restauranger att skapa nya menyer och visa hur kockarna ska tillaga maten. Han går även igenom köket och kollar så att alla råvaror är fräscha och färska...Och så mitt i allt hör man bara så "Potatisen har päls!" (Fast på engelska) Men fan va jag skratta...Haha. Päls-potatis. Jag fick sån bild med en potatis som andas ut så kommer det sån rök ni vet när de e kallt ute och man andas, samtidigt som den har på sig en brun pälsjacka...Haha, det är min humor det...

Men i alla fall...Idag har jag varit på körskolan, ätit mat och tagit det lugnt. I morse (ja det var faktiskt i morse) var anna här en sväng och gjorde lite teori hon med, gick väl ganska bra :) Och så har dagen sett ut. Äter choklad just nu och hade tänkt fortsätta med det tills det inte finns något kvar! Igår spelades det match med U-laget, gick bra med tanke på att vi vann, sen spelet var en annan femma som jag inte går in på nu!

Det var faktiskt allt, var mest tvungen att skriva om päls-potatisen...

Haha, detta sa han precis till kocken:
Gordon Ramsay: Hur tillagar du en stek?
Kocken:  Vet inte, grillar den tror jag..
Ramsay: En stek ska stekas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0